OAMGMAMR – Filiala Covasna anunță că începând cu data de 06.10.2025 începe eliberarea AVIZULUI anual de liberă practică pentru autorizarea exercitării profesiei de asistent medical generalist, moașă și asistent medical pentru anul 2026.
Avizul anual se eliberează numai pentru persoanele care exercită legal profesia de asistent medical generalist, de moașă și de asistent medical, pe teritoriul României, într-una dintre cele trei forme legale:
- în regim salarial, în baza unui Contract Individual de Muncă (CIM);
- în regim independent, în calitate de persoană fizică independentă sau de titular al cabinetului de practică independentă;
- în regim de voluntariat, în baza unui contract de voluntariat încheiat cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Acordarea AVIZULUI pentru anul 2026 se face la cerere în baza următoarelor documente și îndeplinirea cumulativă a acestor condiții:
- Cerere Aviz de liberă practică pentru anul 2026 – Descărcabil
-
polița individuală de asigurare civilă pentru greșeli în activitatea profesională, valabilă pentru anul calendaristic pentru care se solicită avizul, conform
HCN 37/2024, asigurările de răspundere civilă pentru greșeli în activitatea profesională se vor încheia numai cu societăți de asigurări autorizate de Autoritatea de Supraveghere Financiară - Sectorul Asigurări:
- asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în unități sanitare cu paturi (secții/ compartimente de spitalizare continuă, de spitalizare de zi, servicii, laboratoare, ambulatorii integrate, ambulatorii de specialitate, structuri de primire a urgențelor), unități specializate de urgență și transport sanitar publice sau private, centre si unități de transfuzii sanguine, echivalentul în lei al sumei de 10.000 euro;
- asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în unități de medicină primară, cabinete de medicină școlară, unități medicale ambulatorii de specialitate care funcționează independent, cabinete medicale individuale, cabinete și unități medicale mobile, unități de asistență medico-socială, echivalentul în lei al sumei de 4.000 euro;
- asistenții de farmacie, indiferent de locul de muncă din farmacii cu circuit închis sau deschis, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro;
- asistenții medicali de igienă și sănătate publică și asistenții medicali care își desfășoară activitatea în direcțiile de sănătate publică, institutele/centrele naționale și/sau regionale de sănătate publică, institutele de medicină legală, echivalentul în lei al sumei de 2.000 euro;
- asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali care exercită profesia în regim independent, în calitate de persoană fizică independentă sau de titulari de cabinete de practică independentă, vor încheia asigurări de răspundere civilă profesională la o valoare minimă a riscului asigurat, echivalentul în lei al sumei de 20.000 euro.
- extras salariat din REGES (Registrul General de Evidență a Salariaților), care să nu fie mai vechi de 30 de zile de la data generării, pentru calculul cotizației (cu excepția salariaților cărora li se reține cotizația pe statul de plată și este virată de angajator);
- documente privind locul desfășurării activității (CIM / contract de voluntariat / prestări servicii, adeverință de la angajator pentru cei care profesează în baza unui act administrativ, decizie de încetare a CIM / act adițional de prelungire a CIM) – în cazul în care au intervenit modificări;
- Certificatul de Înregistrare Fiscală (CIF) – dacă este cazul;
- Certificatul de înregistrare a cabinetului de practică independentă – dacă este cazul;
- alte documente privind modificări apărute și nedeclarate în statutul profesional sau personal (C.I., documente de schimbare a numelui, absolvirea unei noi specializări etc., pentru actualizarea datelor în Registrul Național Unic (RNU) al asistenților medicali generaliști, moașelor și asistenților medicali din România);
- cotizația trebuie să fie achitată la zi și să fie acumulate minim 30 de credite EMC (din care 15 obligatoriu din cursuri), care se verifică la sediul filialei
- certificat medical tip A5 cu examen psihiatric și medicină internă, prin care să se ateste că: Nu este în evidență cu boli cronice, fizice și psihice care fac imposibilă practicarea profesiei de asistent medical. – numai pentru asistenții medicali care exercită profesia după vârsta de 65 de ani.
Cererea de eliberare a avizului anual însoțită de documentele necesare se pot depune la OAMGMAMR – Filiala Covasna personal, prin împuternicit sau se pot transmite online, scanate, care trebuie să fie de bună calitate, cu o rezoluție minimă de 300 dpi, dimensiune 1:1 la scanare/imprimare, nu se acceptă copii făcute din unghiuri înclinate sau copii imprimate după fotografii realizate cu telefonul mobil etc., toate puse într-un singur fișier PDF și trimise la adresa de e-mail: Această adresă de email este protejată contra spambots. Trebuie să activați JavaScript pentru a o vedea., de pe adresele de e-mail personale (se vor procesa numai acele cereri care vin de pe adresele de e-mail înregistrate în RNU).
Asistenții medicali generaliști, moașele și asistenții medicali la care au intervenit modificări în statutul socio-profesional vor anunța personal aceste modificări!
În situația în care nu sunt îndeplinite cerințele pentru eliberarea avizului anual, cererea va fi respinsă și se va comunica solicitantului motivul respingerii.
În cazul membrilor al OAMGMAMR – Filiala Covasna, care la data solicitării nu îndeplinesc condițiile pentru eliberarea avizului anual și a celor care solicită avizul după data de 31 decembrie, eliberarea avizului anual se va face cu valabilitate doar de la data îndeplinirii tuturor cerințelor legale.
Avizul anual se emite în termen de cel mult 30 zile lucrătoare de la data înregistrării cererii, în urma verificării îndeplinirii condițiilor prevăzute de procedură.
Avizul în original se eliberează personal solicitantului sau după caz persoanei împuternicite de către acesta, pe bază de semnătură.

